
Eg gjekk gjennom forelesinga i ped. igjen i dag for å finna litt fleire moment om lærarens administrative oppgåver. Eg oppdagar stadig noko nytt. Eg gjekk inn på skoledata-as.no for å lesa om Programfag til val som skal innførast neste skuleår i ungdomsskulen. Det er jo flott at ein ser grunnskule og videregåande skule i samanheng. Bra at elevane i grunnskulen kan kan få eigen profil på kva dei er gode til, som dei har med seg til videregåande skule. Trur og det er bra at elevar kan få gjennomføra ein test (skoletest.no) der dei kan få ein peikepinn på kva dei bør satsa på innan vidare utdanning og yrkesval. Men når eg tenkjer på alle elevar som er fast bestemte på å utdanna seg i praktiske fag, altså bli fagarbeidarar, så veit eg ikkje heilt om Programfag til val, (som etter kva eg har forstått blir meir teori), kjem til å styrkje dei. Elevane blir styrkte i trua på seg sjølv når dei har fått bruke tid på å arbeida med dei faga/interessene dei har evner for. Å få arbeida med med hestar i stallen, sy sin eigen ballkole til skuleballet, mekka på mopeden, stella dyra på garden, tre skuletimar i veka, er kanskje det som skal til for å ikkje bli alt for skuletrøytte. Faget som desse individuelle vala kan leggjast inn i heiter Tilvalsfag. Eg forstår at høvet for desse litt meir praktiske faga nå blir erstatta med meir teori. Det er urovekkjande om barn og ungdom, som har tydelege praktiske anlegg, må venta så mange år før dei får begynna å gjera noko meir fagleg med dette! Eg håpar ikkje dette vil vera med på å gje elevane i skulen ulike verdi.
Innlegget vart revidert 23.0.07
2 kommentarer:
Hei Gerd Elin =)
Du er så flink til å laga fengande overskrifter, eg blir lika nysgjerrig på kva du har skreve kvar gong.
Eg synest du tar tak i noko veldig vikig i dette innlegget. Som Konfucius sa for 2500 år siden: "Jeg hører og glemmer. Jeg ser og husker. Jeg gjør og forstår."
Stilig at du kopla dette til Konfucius. Han må eg læra namnet på :-)
Legg inn en kommentar